AgaMullah

AgaMullah

AgaMullah

AgaMullah

ویروس کرونا در آمریکا: مرگ و میر سیاهان و لاتین بیش از سفیدپوستان است

در ویسکانسین ، سیاه پوستان 6٪ از کل جمعیت و تقریبا 40٪ از مرگ و میر ناشی از ذات الریه کرونر جدید را تشکیل می دهند.

در لوئیزیانا ، سیاه پوستان 32٪ از جمعیت ایالت را تشکیل می دهند ، اما تقریبا 60٪ از مرگ و میرها

در کانزاس ، 6٪ از جمعیت سیاه پوست هستند و سیاه پوستان بیش از 30٪ مرگ و میر ناشی از COVID-19 را تشکیل می دهند.

این نسبت ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشد ، اما روند در همه جا یکسان است: در مقایسه با نسبت جمعیت ، افراد رنگارنگ بیشتر از همسایگان سفیدپوست خود در این اپیدمی جان خود را از دست داده اند.


چرا؟ خوب ، دلایل جدی تری وجود دارد (سیاه پوستان و آمریکای لاتین در زندگی روزمره خود با خطرات بیشتری روبرو هستند) ، و دلایل ساختاری (شکاف اقتصادی و بهداشتی طولانی مدت بین سفیدپوستان و رنگین پوستان).


اول ، اداره حمل و نقل متروپولیتن نیویورک یک مثال مفید و نگران کننده است. نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که از 8 آوریل ، کارگران اتوبوس و مترو به ویروس کرونا مبتلا شده اند: 41 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 6000 نفر COVID-19 یا منزوی از خود تشخیص دادند زیرا علائم عفونت داشتند.


چه کسی برای MTA کار می کند؟ سیاه پوستان و لاتین ها. آنها بیش از 60٪ کارکنان شهر نیویورک را تشکیل می دهند. برای سال 2016 تخمین زده شده است.


به طور خاص ، نسبت سیاه پوستان در MTA بسیار زیاد است ؛ آنها 46٪ از کارگران ترافیک شهری و 24٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهند. (از سوی دیگر ، سفیدپوستان 30٪ از کارمندان محلی MTA و 43٪ از ساکنان نیویورک را تشکیل می دهند.)


در شهرها و ادارات مختلف نیز همین امر وجود دارد. همانطور که دوین هاوکینز بیشتر از سفیدپوستان در گاردین در استخدام خدمات اساسی است ، آمریکایی ها نیز به احتمال زیاد در خدمات پایه ای مشمول کارهایی هستند که مشمول حکم ماندن در خانه این ایالت نیستند و احتمالاً آنها در مراقبت های بهداشتی و بیمارستان ها کار می کنند. در ایالات متحده ، مانند سایر کشورها ، کادر پزشکی نسبت نامتناسبی از موارد جدید پنومونی کرونر را تشکیل می دهند.


بنابراین ، اقدامات انجام شده توسط ایالت ها و شهرها برای محدود کردن فعالیت های عمومی و کاهش سرعت ویروس کرونا ، گرچه بدون شک ضروری و م effectiveثر است ، اما همچنان افراد رنگین پوست را مستعد ابتلا به عفونت و در نهایت مرگ در طی بیماری همه گیر می کند.


نابرابری طولانی مدت سلامت در ایالات متحده این خطرات را تشدید می کند.


فابیولا سوناس هفته گذشته برای Vox نوشت که سیاه پوستان آمریکایی به طور مداوم نسبت به سفیدپوستان دارای میزان بیشتری از بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون هستند - همه این موارد باعث می شود بیماران به COVID-19 شدید مبتلا شوند و در نهایت بمیرند. .


آنچه می خواهم اضافه کنم این است که احتمالاً هیچ بیمه ای نیز ندارند. این نیز به دلیل این دو دلیل ساختاری است (به جز لوئیزیانا ، تمام ایالت های جنوبی از گسترش برنامه Medicaid که آسیب های بزرگی به سیاه پوستان وارد کرده است خودداری کرده اند). این نیز به دلیل بحران فوری (سیاه پوستان احتمالاً در طی افزایش بیکاری اخیر شغل خود را از دست می دهند) است. این امر در مورد آمریکای لاتین نیز صدق می کند.


این روند کلان است. در سراسر کشور ، جنجال های جزئی و انتخاب سیاست ها ، سلامت سیاه پوستان آمریکایی را وخیم تر کرده و توانایی آنها را برای ایمن ماندن در طی بیماری همه گیر COVID-19 ضعیف کرده است. همانطور که در این مقاله گزارش شده است ، برای افراد رنگین پوست تهیه حتی موارد ساده مانند شستن دست با آب تمیز دشوار است. خوشبو شاه برای Vox در دیترویت نشان داد (13000 مورد و 1000 مرگ در شهرستان وین):


طبق سوابق رسانه های خبری محلی "پل" ، از سال 2014 ، خدمات آب به بیش از 140،000 خانوار در دیترویت به عنوان بخشی از برنامه بازپرداخت بدهی قطع شده است. در سال 2019 ، بیش از 23000 حساب بسته شده است و تا اواسط ژانویه ، 37٪ از حساب ها خدمات خود را از سر نگرفته اند. با گسترش ویروس ، این شهر قول داد آب رسانی به ساکنان را بازیابی کند ، اما از تاریخ 31 مارس ، از 10 هزار نفر که مشکل تأمین آب دارند ، فقط 1050 نفر این کار را انجام داده اند (بر اساس گزارش شهر ، 8000 نفر آنها واجد شرایط شرکت در "برنامه راه اندازی مجدد آب ویروس کرونا").


آلیس جنینگز ، وکیل ارشد حقوق مدنی ، گفت: "آنها سرزنش را به گردن مشتری می اندازند و باید اقدامات مثبتی را انجام دهند (برای بازگرداندن منبع آب) ، بنابراین بسیاری از مردم نمی دانند ، یا در مرحله دوم ، آنها توانایی ورود و ملاقات با کسی را ندارند. "جنینگز در تلاش است آب را برای آسیب پذیرترین مردم شهر بازیابی کند. دخترش معلم دیترویت و بازمانده سرطان است و با ویروس کرونا می جنگد.


در همان زمان ، وی گفت ، گروه های اجتماعی در حال انتقال حدود 5 گالن آب به ساکنین فاقد آب آشامیدنی ، پخت و پز یا آب حمام هستند ، اما جنینگز شک دارد که آیا ساکنان از آب کمیاب استفاده می کنند یا خیر. جنینگز گفت: "اگر توصیه اصلی این است که" دستان خود را بشویید ، دستان خود را مدام بشویید "و هیچ آبی برای شستن دستان شما در خانه وجود ندارد.


در طی دهه های متمادی ، ایالات متحده نتوانسته است سیاه پوستان و قهوه ای هایی را که آن را آمریکا می نامند ، شکست دهد. امروزه ، با ادامه ویروس کرونا ، ضرر این خرابی را باید بپردازند.


تصحیح: این مقاله برای حذف داده های نادرست ازمایش و اطلاعات دموگرافیک برای لاتین ها در کالیفرنیا و آریزونا به روز شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد