AgaMullah

AgaMullah

AgaMullah

AgaMullah

تفاوت نژادی COVID-19 چیست؟

پنومونی تاج جدید با دقت حیرت انگیز آمریکایی های سیاه پوست را می کشد. میزان بروز سیاهپوستان آمریکایی بیشتر از سفیدپوستان است. خانه های سالمندان با ساکنان سیاه پوست به صورت خوشه ای شکسته شد. یک بررسی نشان می دهد که میزان مرگ و میر سیاهان در اثر پنومونی کرونر جدید بیشتر از سفیدپوستان است و این میزان حتی بیشتر از آن است که در سطح به نظر می رسد. یادگیری هفته گذشته توسط Kyrie P. Gross از دانشگاه ییل و همکارانش منتشر شد. اگر سن را بشمارید ، میانگین سن سیاه پوستان از سفیدپوستان کمتر است ، بنابراین باید انتظار مرگ کمتری برای سیاه پوستان داشته باشیم ، نه نرخ مرگ و میر بالاتر - میزان مرگ و میر سیاه پوستان 3.57 برابر سفیدپوست است.


ضرب 3.57 یک شرم ملی است. از این گذشته ، ویروس نژاد و ملیت را از هم تشخیص نمی دهد ؛ نمی تواند به گواهینامه رانندگی یا فرم سرشماری نگاه کند تا سیاه پوستی شما را بررسی کند. جامعه آن را بررسی می کند و تبعیض ویروس را ایجاد می کند. تأثیر این تبعیض در سردخانه ظاهر شد.



خشم موجه است. با این حال ، عصبانیت تجزیه و تحلیل نشده به خودی خود یک خطر است.



آدام تورول: ویروس کرونا ویروسی است قبل از اینکه ترامپ بفهمد چه کسی در حال مرگ است



در اوایل این ماه ، مجله پزشکی نیوانگلند مقاله کوتاهی در مورد شکاف مرگ نژادی در ایالات متحده از Covid-19 ، Merlin Chow Kwanyun ، یک مورخ پزشکی در دانشگاه کلمبیا و آدولف L. Reid جونیور ، یک دانشمند علوم سیاسی و صدای محترم ترک کار در دانشگاه پنسیلوانیا. آنها اظهار داشتند که تأکید بر وجود شکافهای نژادی بدون توضیح دلایل ، اعتقادات نژادپرستانه را تشویق می کند. آنها نوشتند: "ارقام نابرابری غیر قابل توضیح ممکن است افسانه ها و سو mis تفاهم های مضر را تداوم بخشند و این سوerstand تفاهم ها در واقع هدف از بین بردن نابرابری های سلامتی را از بین می برند." اگر فقط می دانیم که یک خلا وجود دارد ، این یک نژاد است. برای پر کردن این تفسیر ایدئولوژیک آماده باشید شکاف.



Zhuo Guanyun و Reid متوجه سه گرایش مخرب شدند. فرضیه اول این است که اگر سیاه پوستان بیش از سفیدپوستان بیمار باشند ، پس مشکل از نظر زیست شناختی است - آفریقایی آمریکایی ها ممکن است بیشتر در معرض عفونت باشند و پس از آلوده شدن ، آسیب پذیرتر می شوند. (هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم چنین اختلاف ژنتیکی وجود دارد.) برعکس ، بعد از اینکه من گزارش دادم که سرعت رشد پنومونی کرونر جدید در آفریقا کندتر از مناطق دیگر است ، بسیاری از پرسنل اطلاعاتی از طریق ایمیل برای من ارسال کردند که آفریقایی ها چنین هستند. اختلافات ژنتیکی تحت تأثیر پنومونی کرونر جدید قرار نمی گیرد. خبرنگار من هیچ داده ژنومی را برای تأیید این ادعا وارد نکرده است ، اما معتقد باشید این وسوسه یک بیماری همه گیر است. کایری گروس ، محقق دانشگاه ییل ،
​​به من گفت که نظریه های مشابهی را شنیده است. او بدون ابهام گفت: "نه". این اختلافات به دلیل تفاوتهای ظریف در زیست شناسی نیست. اگر سندان را روی پای کسی بیندازید ، پای او می شکند ».



دوم ، ChowKwanyun و Reed گفتند که داده های نابرابری مردم را تشویق می کند که باور کنند گروه ها به دلیل رفتار نامناسب خود شکنجه می شوند. یولوندا ویلسون ، متخصص اخلاق زیستی در مرکز ملی علوم انسانی در ایالات متحده ، خاطرنشان کرد که با کسب اطلاعات بیشتر درباره این تفاوت ، واژگان اپیدمی در ایالات متحده نیز تغییر کرده است. او به من گفت که از ابتدا ، مسائل بهداشت عمومی به موضوعات اخلاقی تبدیل شده اند. "زبان مسئولیت شخصی" جایگزین زبان بحران می شود ، "یا عدم مسئولیت.



ابرام کندی: متهم کردن افراد سیاه پوست به مرگ ویروس کرونا را متوقف کنید



سرانجام ، با تأکید بر تعداد اختلافات بدون زمینه ، چو کوانیون و رید نوشتند که ما "بعضی از مشکلات اجتماعی عمدتاً تصور غلط" نژاد "هستند و بنابراین فقط به گروه های به اصطلاح اقلیت علاقه مندیم. به عنوان مثال ، این زمینه ممکن است نشان دهد که سیاه پوستان بیشتر مورد حمله قرار می گیرند زیرا از حمل و نقل عمومی شلوغ بیشتری نسبت به سفیدپوستان استفاده می کنند یا احتمالاً بیشتر درگیر کارهایی می شوند که به ارتباطات رو در رو نیاز دارند. این دو عامل فقط برای یک نژاد نیست. بدون چنین پیش زمینه ای ، آسان است که COVID-19 را "بیماری سیاه" بدانیم ، همانطور که ایدز به "بیماری همجنسگرایی" تبدیل شده است ، که فقط مخصوص همجنسگرایان و غیر همجنسگرایی خوب نیست



جیم؟ داونز: همه گیری آمریکا اشتباه است.



ChowKwanyun و Reed از روشی حمایت می کنند که کمتر بر عصبانیت و بیشتر روی داده های سخت تمرکز دارد. چووکوانیون به من گفت: "مردم باید داده ها را به شکل های پیچیده تری تجزیه و تحلیل کنند." وی نسبت به انجام "مطالعه رسمی" اختلافات قومی هشدار داد. ما در این زمینه اختلاف نژادی داریم و باید به این پاسخ دهیم. خیلی مسخره است! "اگر بگوییم" نژادپرستی در اینجا وجود دارد "می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. ما مردم را به دقت بیشتر فشار می دهیم."



این به معنای جمع آوری داده هایی است که در حال حاضر وجود ندارد. "هنگامی که بیماران به کلینیک مراجعه می کنند ، می توانند نژاد خود را گزارش دهند ، اما چگونه وضعیت اقتصادی-اجتماعی خود را گزارش می دهند؟" در واقع چگونه این اطلاعات را جمع آوری می کنید؟ "بیشتر ایالت ها هنوز اطلاعات مربوطه را به طور سیستماتیک جمع نمی کنند - حتی داده های مربوط به نژاد ، چه رسد به سایر مشخصات.



وی گفت: "این ماده 22 است." چن جیاویسی دانشمند تحقیقاتی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد T.H.Chan است. "به عنوان دانشمندان ، ما باید در مورد این اختلافات صحبت کنیم. اما نمی توانیم در این جا متوقف شویم ، زیرا ما شاهدیم که چه اتفاقی می افتد: مردم شیطان پرست می شوند ، افراد غیر سفید پوست بیمارگونه هستند. ما باید بتوانیم عوامل اساسی را پیدا کنیم. مسئولیت اجتماعی داشته باشید. تنها راه علم. "



در ایالات متحده ، این اختلاف تقریباً بیانگر بی عدالتی تاریخی است. در جاهای دیگر اینگونه نیست.



اگر در بلژیک هستید و COVID-19 دارید ، احتمال شما زیاد نیست: از هر شش بلژیکی که به این بیماری مبتلا می شوند ، یک نفر درگذشته است. اگر در رواندا ، مستعمره سابق بلژیک هستید که سرانه تولید ناخالص داخلی آن در حدود 60/1 بلژیک است ، احتمال پیروزی شما بسیار زیاد است. رواندا 339 مورد را گزارش کرده است که حتی در هیچ یک از آنها نیازی به ورود به اتحادیه دادگاه های اسلامی نبوده است. رواندا ها از بلژیکی جوان ترند ، اما تعداد صفر آنها بسیار کم است.



کالوین بیکر: در یک بیماری همه گیر ، همه مردم رنگ پوست شما را می بینند.



در ... سوئیس کشوری با بیمه درمانی جهانی خوب است.یک سوئیس فرانسوی زبان مبتلا به COVID-19 1.6 برابر بیشتر از یک آلمانی زبان سوئیسی احتمال مرگ دارد. احتمال مرگ سوئیسی های ایتالیایی زبان 2.4 برابر آلمانی است. شدت این اختلافات با شکاف بین سفیدپوستان آمریکایی ، لاتین ها و سیاه پوستان قابل مقایسه است - اگرچه جمعیت ایتالیایی زبان سوئیس تاریخ مدرن برده داری و نسل کشی ندارند. (تیچینو مرکز ایتالیایی زبان سوئیس است ، که در رتبه اول قرار دارد. هفتم از سرانه تولید ناخالص داخلی 26 کانتون) شما ممکن است تمایل داشته باشید که این تفاوت را به مردم ایتالیایی زبان و ایتالیا پیوند دهید به منطقه مرگ شمال. این می تواند تفاوت در بروز بیماری را توضیح دهد - اما اگر قبلاً به این بیماری مبتلا شده اید ، چرا احتمال مرگ متفاوت است؟



پازل های کوچک زیاد است. چرا که در حالی که رم زنده مانده است ، اطراف میلان بیش از هرجای دیگر زمین آسیب دیده است؟ چرا جمعیت پرجمعیت توکیو ، مملو از افراد مسن ، متروهای مترو شلوغ ، و هرگز به دلیل بیماری کاملاً بسته و خرد نشده است؟ چرا در بعضی جاها ، وقتی آنها محدودیت های فاصله اجتماعی را کاهش می دهند ، تعداد موارد افزایش می یابد ، اما پس از ذوب اقتصادی در دانمارک ، تعداد موارد هنوز چنان ناچیز است که مقامات بهداشت گفته اند این پرونده باز است. حاشیه در مورد خوش شانسی آنها؟



اکنون باید روشن باشد: ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. این ویروس از رواندا و ساکنان سوئیس و سفیدپوستان آلمانی زبان در برابر عفونت محافظت می کند ، در حالی که بلژیکی ها و سوئیسی ها و سیاه پوستان ایتالیایی زبان را می ترساند. اگر ما بتوانیم ویروس مانند گروه قبلی به همه ما منتقل شود ، ممکن است کابوس طولانی مدت این بیماری همه گیر پایان یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد